Friday, October 28

Assalamualaikum w.b.t..

4 the first entry..tiada yang indah..sebelum nie aku menulis di blog berkongsi detik2 indah dalam kehidupan seharian..sekarang, tiada lagi yang indah2 untuk diceritakan..aku create new blog untuk aku luahkan , at least sedikit keresahan aku kat blog nie..buat seorang yang sangat suka menulis..nie la cara nya untuk menghilangkan stress, sakit hati , geram dan mcm2 lagi..agak nya apa yang terlintas di fikiran bila kita sebut tentang PENCERAIAN..sedih kan..tapi untuk keadaan yang luar biasa, PENCERAIAN adalah yang terbaik..x mudah untuk seorang isteri minta untuk berpisah..setelah berulang kali, berfikir dan berfikir..this is a last choice..buat apa nak jadi penunggu setia pada rumahtangga yang kosong..zero..tiada kemanisan, tiada keindahan..tiada kemesraan..hanya bertahan melalui perjalanan hidup yang tiada apa2..akan terasa sia sia hidup..hidup cuma sekali..semua orang nak hidup bahagia..tapi klu dah dicuba, tiada juga bahagia..tiada guna setia..setia pada yang sia sia..undur diri mungkin jalan yang terbaik..mungkin bahagia yang kita cari bukan bersama dengan nya...seperti sibuknyer pasangan yang baru nak berkahwin membuat persediaan majlis..begitu juga dengan PENCERAIAN..liku liku jalan yang diharungi dalam menuju ke arah PENCERAIAN yang sah amat la getir..apatah lagi untuk org2 yang kurang pengetahuan tentang PENCERAIAN...naik turun mahkamah syariah..bergaduh sana sini...semua nak tunjuk ketidakpuasan hati..terasa panjang perjalanan..entah bila sampai titik noktah nya..buat masa nie..aku masih menanti..menanti untuk dilepaskan..diceraikan..terasa gerun dengan keputusan yang diambil..tapi itu yang terbaik..moga semuanya akan segera berakhir..moga semuanya akan baik baik sahaja..moga sinar bahagia akan menjelma juga...aku sgt2 berharap...

No comments:

Post a Comment

Sile lah Jgn Malu Untuk Mengomen, hehe