Friday, February 24

sakit aty + sedih = kucar kacir idup aku

Hmmm..entah apa yang aku nak tulis mlm nie..untuk kesekian kali air mata jadi peneman..aku igt lepas sume nyer dah setle..aku boleh pencen dari nangis2 nie..rupa nyer x..betul la ckp org, bukan senang nak senang..nak kena lulus byk exam, bru la leh rasa senang..hu3..aku x tau la apa yg dia nak lagi...? aku dh bagi jln supaya dia bebas, supaya dia senang, supaya dia leh buat apa yang dia nak...2 pun dia x puas aty lagi..bila ada family di keliling dia, dia leh lak ckp pndai..ckp pandai klu betul, x per..ini putar belit fakta..sume tipu..sumer nak tunjuk kta aku nie jahat..depan aku ckp lain..depan aku ckp lain..dulu kau angkut kaum kerabat maki hamun aku..aku perempuan jahat..kau org baik..siap ckp nak cari perempuan lebih baik dri aku bagi kat ko..aku diam jer..x der pun aku bantah kn...? aku x kisah pun org nak pandang aku jahat..sbb memang aku bukanyer baik sgt pun..abisss..skrg nie ari2 duk kcau aku tu ape lak citer nyer...? bila aku tnya mna perempuan yang baik sgt tu..ko kte x der..sayang aku lagi konon nyer..klu kau syg nape kau x pertahan aku masa kena maki hamun dulu..mmg betul la firasat aku..kau nie mmg  ade sumthing wrong somewhere..wajar la Tuhan pisahkan aku ngan ko..klu la ko boleh baca blog aku nie.aku nak g tau kat ko..x kan sekali aku balik kat kau..selagi aku waras...klu bnda 2 terjadi, mmg la aku dh kena mandrem ngan ko...aku tak salah kn mak ayah aku sbb bagi aku kat ko dulu..sbb diaorg x tahu..slma nie aku diamkan sumer yg kau buat kat aku, sbb aku syg mak ayah aku..tpi bila aku rsa ko dh melampau..ini la yg jadi..terima kasih la sesangat sbb aku rasa x de satu pun peristiwa manis yang aku boleh buat kenangan selama aku hidup ngan ko..terima kasih sebab selama hidup dgn ko, kau tak pernah nak ambik hati aku..hati aku kosong..kau tak penah isi..tq sesangat sbb sume 2 buat aku mudah lupakan ko..sume tu jadi sempadan yang paling kukuh antara aku dengan kau..sempadan yang aku x kan lintas lagi..


aku insan yang lemah"mak oh mak...! masa mak mengandung kat cheq dulu mmg mak nie jdi org yg lembut hati ker? x penah bantah ape org suruh ? mudah sgt kesian kt org..?...hu3.." Alhamdulillah mak, sifat tu mmg melekat kat cheq mak..wlupun sebenar nyer sifat 2 antara sifat2 yang mulia..tapi kdg2 rasa mcm kena pijak2 jer..kdg2 rasa mcm org ambek kesempatan jer atas sifat tu..sedih nyer hanya Tuhan yang thu..rasa mcm nak jadi negatif jer..tapi x reti la pulak..hu3..pasrah jer la..dh mmg dilahirkan sifat camtu..x boleh la plak nak ubah2..klu ubah pun x jadi jugak..aku tetap aku..tapi, x per la..selepas ditimbang, di tambah, di tolak, dibahagi..aku rasa ok jer kot..selagi benda tu x membunuh aku, aku buat jer la..wlu pun aty aku sakit, aku akan cuba ikhlas dlm menjalankan amanah yang diberi..wlupun muka aku x berapa nak manis mcm gula2 time aku jlnkan amanah tu..fhm2  jer la ekk..aku x reti nak berlakon..aku tunjuk apa yg aku rasa...hu3, akan tetapi..di sebalik kesakit atyan, ketidak ikhlasan tu..aku leh tersenyum sbb wlupun benda 2 kdg2 menyusah kan aku..end of the year...he3...balasan, penghargaan yang aku dapat..sememang nyer setimpal..berbaloi dan menyenangkan aty wlupun penghargaan tu hanyalah sebaris ayat dan beberapa angka..ternyata pengorbanan aku x sia2..ok, lepas nie aku akn positifkan diri utk apa saja..wlupun terpaksa amek masa utk positifkan, it's ok..asalkan apa yang aku buat dihargai..itu lebih utama...so , tjuk kt atas dh leh delete kut...

SAKIT ATY + SEDIH = KUCAR KACIR IDUP AKU

moga apa yang berlaku tu ada hikmah nyer..setiap dugaan yang Tuhan bagi ade sebab nyer.."JAWAPAN UNTUK DUGAAN ADALAH SABAR, MARKAH UNTUK SABAR ADALAH BAHAGIA.."

*sekadar luahan perasaan, maaf jika menyentuh aty sesape yang "terbaca"....



No comments:

Post a Comment

Sile lah Jgn Malu Untuk Mengomen, hehe