Wednesday, May 23

Full Memory ..???

haaaa..tajuk x boleh blah..k, serius ckit..dh lama x menaip nie....bukan dh x der prasaan nk di luahkan..byk...byk sangat...tapi ntah lah..mula2 nak simpan jer dalam aty, ingat nnti lama2 dia ilang sndiri...tapi makin simpan , makin full lak memory nie..dan otak lak x brenti kejew,,asik fikir jer...semak dan mula berfikir yg bukan2,, mengharap yg bukan2,, dan berprasangka yang bukan2...huhuhu..dh tahap teruk dh aku nie..

1st..famili..famili sikit..sunyi..famili ramai...sakit aty..kdg2 rasa cam aku la org yang paling malang dalam dunia..mcm2 jadi...bila kata2 yang x bes tu kluar dri mulut org lain..leh gak terima..tpi bila kluar dri mulut darah daging sndiri..cam sial jerrr..mne la der manusia yg suka2 nak susah...kesusahan tu leh apply ker..?? klu aku org kaya , senang ..x pyah nak nyusahkan sesape..even mak ayah aku pun..aku buat sendiri jer..dtakdirkan aku ni bukan org duit byk..redha jer lah..mak ayah la tempat mintak tolong..tpi der pulak la yg jeles tahap langit ke tujuh kot..aduyai..adik sendiri pun nak jeles ker..bkn nyer mintak tolong korang..aku minta tolong mak ayah kan...

2nd..my status...setelah masuk 7 bulan bergelar ibu tunggal nie byk benda nk kena jaga...bnyak aty nk kena pelihara..cakap x leh lebih2..kang org cakap gedik pulak...manusia kan, asal dgr ibu tunggal (janda) jer mesti dh set kat mind gedik, gatal, suka rampas laki orang, suka kikis duit jantan, byak lelaki...wuuaaaa..byk siut pandangan negatif manusia2 nie..susah sbenarnyer nk handle sumer nie..sblum nie pun aku mmg dh jenis yg byk ckp..pot pet sana sini..tpi bila dh jadi cmnie..serius, aku dh takut nk brgurau senda ngan lelaki..nak2 lagi suami orang...klu boleh elak,,,, mmg aku elak...smpai nk publish bnda merepek kt facebook pun aku takut..dlu selalu jer aku memenuhkan wall aku dgn mcm2 hal..skrg dh sepi..klu ade pun, skejap jer kot..pas tu, confirm aku delete..rasa cam org seperti aku ini x layak nak bersuka2 kt fb..aku takut pandangan negatif org..nnti org igt aku nak raih perhatian lak..wuaaa,,sgt susah lar..buat aper pun cam x kena jer..rasa cam nak pindah ke tempat yg x der saper yang kenal aku..bahagia nyer rasa.. n aku x heran bila baca paper tntang kisah janda2 yang tersasar dri kehidupan normal, buat benda2 x elok..sebab aku tau sbb nyer..x der bimbingan dn sokongan..mnghadapi pandangan masyrakat yg sentiasa negatif...nk2 lagi yang x bekerja..anak plak 2,3 orang..ex husband lak lepas tangan..saper lah yg nk tlong diaorg..(insaf sekejap, at least aku ade kejew..anak 1 jer)...byk lagi nie nak luah, tapi x terluah..sob sob..cdih...

3rd..kawen lagi..perlu ke aku kawen lagi...?? yg nie lagi stress pikir...aku akui, x senang jadi ibu tunggal nie..sumer kena buat sndiri..sunyi..boring n mcm2 lagi lar..takut pun der,,,serik pun der..boleh ker aku jadi isteri kembali....? layak ker...? boleh ke Dhia jaga aku n anak aku ? Boleh ker Dhia sayang aku n anak aku?
Klu ikut aty, mmg la nak kawen cepat2..ade suami.. x der la org pndang aku mcm2..ader tempat bergantung...tapi...? mcm mana klu suami aku nanti sama jer mcm ex suami aku dulu...mcm mana klu dia x sejiwa ngan aku..n mcm mana klu sumer nyer kembali mcm hidup aku dlu..??..x sanggup lah...wuaaaa..stress aku..n finally, aku mohon tuhan tetapkan jiwa aku untuk terus bertahan selagi boleh..

p/s : untuk Dhia...x harap pun Dhia baca..at least, ringan aty aku..

" kenapa yer, awak kawan ngan sayer ?....simpati, saje sukew2, ikhlas dari aty,....

apa pun jawapan awak...saya sedia..."........... :-)..peace..., ape pun jdi kite ttp kwan kn...


No comments:

Post a Comment

Sile lah Jgn Malu Untuk Mengomen, hehe