Wednesday, November 28

vitamin C

MOOD : kekenyangan pas makan nasi beriani + ayam masak merah...RM 7 !!!! naseb baik sedap...hihi

sekarang ni tengah popular..(ye kew) ngan supplement vitamin c..asal buka fb, ade je iklan2 x berbayar pasal vitamin C..cer kita google pe kebaikan vitamin C nie..

mr. google kata kita perlu vitamin C untuk : 

· Pembentukan gigi,tulang,tisu bawah kulit dan rawan yang sihat
· Mengekalkan system imunisasi badan yang kuat
· Mematikan radikal bebas merbahaya
· Mencegah barah dan penyakit kronik yang lain
dia kata lagi...
Tubuh kita tidak boleh menghasilkan Vitamin C, yang sebagai vitamin larut air, ia tidak boleh di simpan. Vitamin C berlebihan yang tidak digunakan , dengan mudahnya di singkir keluar dari tubuh. Selain itu ia juga akan musnah akibat kepanasan atau terkena sinaran ultraungu seetangah jenis bahan tambahan dalam makanan , bahan kimia pertanian dan akan teroksida jika terdedah kepada udara.
Malahan ia begitu mudah termusnah sehingga kebanyakan vitamin C hilang sebelum makanan tiba di atas meja. Berikutan itu adalah penting untuk kita mendapatkan semula bekalan Vitamin C bagi memperoleh faedah optimum daripada vitamin yang menakjubkan ini. Perokok, mereka yang sering menghadapi tekanan dan pesakit yang sedang dalam proses penyembuhan meningkatkan pengambilan vitamin c.
sebelum ni dah ambik suplement zinc untuk elak rambut gugur..kesan amat la memberangsangkan..hihi..skrg ni nak try vitamin C plak..baik untuk kulit kot..n leh ilangkan resdung kit..
ok..alang2 zinc tu ambik produk shaklee, Vitamin C pun order ngan Shaklee gak..senang nak order.. harga berpatutan dan tahan 6 bulan..tapi, sebab x der stok terpaksa la pinjam yg kawan dulu...huhu..duit dah bayar , stok x de lagi..pinjam 30 biji utk stok sebulan..jadi lar...

haha..tulis sendiri..sgt la selekeh..vit- C pinjam..


ni rupe dier...

* jum reramai menyihatkan diri..


1 comment:

Sile lah Jgn Malu Untuk Mengomen, hehe